BIZTOSÍTÁS TIPPEK

A SZAKÉRTŐTŐL

Segítünk eligazodni a gépjármű-biztosítások útvesztőjében

Casco 2018. 07 31. CÍMKÉK: #autó, #casco, #KGFB

Mivel az autó a legtöbb háztartás második legértékesebb tulajdona, ezért nyilvánvalóan kiemelt értéket képvisel. A kiemelt értékeinket pedig kiemelt figyelemmel tüntetjük ki, mondhatnánk: vigyázunk rá, mint a szemünk fényére. Igen ám, de mi történik, ha mégis beüt a krach? Súlyos ára lehet annak, ha nem készülünk fel időben az esetleges kockázatokra. Ebben a cikkben mindent összegyűjtöttünk, amit az autós biztosításokkal kapcsolatban tudnod kell.

 

Milyen gépjármű-biztosításokat különböztetünk meg

Gépjármű-biztosításnak nevezzük azokat a biztosítási típusokat, amelyek az autóban keletkezett, valamint annak használatához kapcsolódó károkat fedezi. A legtöbb autós tudja, hogy gépjárművére kötelező biztosítást kell kötnie - ez nem opcionális, hanem előírt szabály -, illetve döntése esetén casco-val is kiegészítheti biztosítását. Ez tehát az autósok számára elérhető két biztosítási fajta.

 

Ezenfelül azonban köthető balesetbiztosítás az autó utasaira, valamint a járműben szállított vagyontárgyakat is biztosíthatjuk. Ezzel kapcsolatban már kevesebben értesülnek. Ahogyan az sem mindenki számára egyértelmű, hogy pontosan mit is kell tudnunk az autós biztosításokról. Milyen káresemények bekövetkeztekor térít a biztosító, és milyen egyéb dolgokra kell figyelnünk, amikor kgfb-t vagy cascot kötünk. Ezzel foglalkozunk a továbbiakban.

Mire terjed ki a kötelező?

Magyar törvények kimondják, hogy a gépjármű forgalmi engedélybe bejegyzett üzembentartó kötelezett a szerződéskötésre. Ez annyit tesz, hogy a kötelező biztosítás - ahogyan azt a megnevezéséből is kitalálhatjuk -, törvény által előírt kötelezettségünk.

 

Ez lényegében egy hárompólusú biztosítási jogviszony, mely a biztosítottra, a biztosítóra és a károsultra terjed ki. A szerződés értelmében a biztosított követelheti a biztosítótól, hogy fedezze az általa okozott károk megterítését a károsult felé. Azaz, ha balesetet okozok, a kgfb fedezi a károsult javítási és egyéb költségeit. Az enyémet azonban nem.

 

Érdekesség, hogy bizonyos államokban még a mai napig él az úgynevezett pénzügyi felelősség elve. Ez annyit tesz, hogy kizárólag azok a személyek kaphatnak vezetői engedélyt, akik igazolni tudják, hogy egy balesetet követően akár nagy összegű kártérítést is képesek biztosítani. Gyakorlatilag ezt váltja ki a kötelező biztosítás.

 

Miért érdemes cascot is kötni, és mire figyelj?

Az talán nem képezheti vita tárgyát, hogy így vagy úgy, de közúti balesetet bárki szenvedhet. Az is rendben van, hogy a kötelező fedezi az általunk okozott károkat. De mi a helyzet az általunk elszenvedettekkel? Erre a kgfb már nem terjed ki. Ahogyan a viharok okozta gépjármű-roncsolódást, illetve a vad- és lopáskárokat sem.

 

További jó hír, hogy az elmúlt években a piaci verseny miatt a casco biztosítások díjtételei jelentős mértékben csökkentek, ezért egyre szélesebb rétegek számára elérhető.

 

Ha a legmegfelelőbb üzletet akarod kötni, nem feltétlenül a teljes körű casco a legoptimálisabb választás. Bár a teljes körű casco kiterjed az elemi, valamint a törés- és lopáskárokra, plusz az üvegtörésre is, egyáltalán nem biztos, hogy neked minderre szükséged van.

 

Dönthetsz úgy, hogy csak az egyes kárfajtákra kiterjedő cascot kötsz, ezzel pedig spórolhatsz a biztosítás díján. Ebben az esetben azt érdemes mérlegelned, hogy milyen károk azok, amelyeket még önerőből ki tudsz fizetni.

 

Többen gondolják úgy, hogy a casco biztosítás költségeit önrészemeléssel csökkentik. Ez alapvetően nem rossz elgondolás, hiszen ezzel tényleg mérséklődnek a költségek, azonban egy komolyabb káreset bekövetkeztével könnyedén nagyobb kiadásba verhetjük magunkat. Azt javasoljuk tehát, hogy ne az önrész összegének emelésével próbáld csökkenteni a cascod árát.

 

Ráadásul Magyarországon a lopáskárok aránya viszonylag alacsony (kb. 10%), ezért ezt akár helyettesítheted egy komolyabb riasztóval. Amin nem éri meg spórolni, az a töréskárokra vonatkozó szegmens, hiszen a casco biztosításokkal kapcsolatos térítések mintegy 40%-a adódik ebből a káresetből.

 

A Pannon-Safe kiemelt támogatója a Trabantszerelem nyári Skandináv túrájának. Ennek keretein belül hetekig hasznos tanácsokat és tudnivalókat osztunk meg veled utazásról és autózásról. Ezen felül pedig egy nyereményjátékot is hirdetünk, melynek részleteiről itt olvashatsz.

 

Szólj hozzá


Ez is témába vág

Casco

Több millióba is kerülhet, ha nincs téli gumi az autón!

2018. 01 30.

A rendőr nem büntethet, ha nincs téli gumink, de pórul jár, aki ezen spórolna!

Elolvasom  
Casco

Miért érdemes casco biztosítást kötni?

2018. 01 15.

“Casco-t akarok kötni, casco-t akarok!” Bár a ‘80-as évek klasszikus reklámmondata talán csak a 30-on túliak számára ismerős, a casco-biztosítás azonban napjainkban is az egyik leggyakrabban megkötött gépjárműbiztosítási forma. Aktuális blogbejegyzésünkben arra keressük a választ, miért érdemes casco-t kötni. Napjainkban is rengeteg autót vásárolnak részletfizetésre. Függetlenül attól, hogy lízingszerződésről vagy bankihitel-szerződésről beszélünk, a feltételek között gyakran szerepel a casco megkötésének követelménye. És bár Magyarországon csak a KGFB (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás) kötelező - e nélkül részt sem vehetünk a forgalomban -, a casco megkötése is erősen ajánlott, különösen az imént említett hitellel vagy lízingeléssel finanszírozott autók esetén.

Elolvasom  

Legnépszerűbb bejegyzések

Kategóriák

Címkék