BIZTOSÍTÁS TIPPEK

A SZAKÉRTŐTŐL

Erre figyelj, hogy ne kelljen használnod a CASCO-d

Casco 2020. 06 09.

Sokszor a problémákat egy minimális odafigyeléssel is meg lehet előzni. Egy előző cikkünkben már írtunk arról, mit tegyünk abban az esetben, ha balesetet szenvedünk. Akkor azonban nem tértünk ki egy fontos tényezőre a közlekedésben: a biztonságos vezetésre. Éppen ezért összeszedtünk pár olyan tippet, aminek betartásával jócskán csökkenhet az esélye annak, hogy bajod essen az utakon. 

 


Ha kocsiba ülsz, csak a vezetésre koncentrálj!
 
Egy váratlanul felcsendülő csengőhang könnyen elterelheti a figyelmünket az útról. Tudjuk, hogy milyen vonzó lehet magunkhoz venni a telefont vezetés közben, de ezzel könnyen veszélybe sodorhatjuk magunkat. 
 
Emellett célszerű már akkor lenémítani a telefont, mielőtt beindítanánk a motort. A rendőrség is egyre csúnyább bírságokat ró ki a vezetés közbeni telefonhasználatra, nem hiába. Az út közbeni telefonálásnál ugyanis nem az a legnagyobb veszély, hogy a rendőr megbüntet téged, hanem az, hogy meghalsz. Életveszélybe sodrod vele magadat és a többi vezetőt, illetve a gyalogosokat is. 
 
Emellett érdemes azt is szem előtt tartani, hogy mi az a maximális sebesség, aminél még biztonságosan tudunk vezetni. Ezt az értéket akkor se lépjük túl, ha a sebesség korlátozás 120 km/óra lenne, például az autópályán. Mindig csak annyira menjünk gyorsan, hogy száz százalékban az útra tudjunk koncentrálni.
 
Kerüld el a vezetést, ha nem vagy ura a tetteidnek!
 
Nemes egyszerűséggel mondhatnánk azt is, hogy ne vezess részegen, de itt arra is gondolunk, hogy hanyagold a vezetést egy olyan éjszaka után, amikor csak két órát sikerült aludnod. Írtunk már arról, milyen kockázatos rád nézve, ha fáradtan ülsz kocsiba. 
Ha úgy érzed, hogy a fáradtságtól nehezedre esik nyitva tartani a szemed, akkor biztonságosabb lehet hívni egy taxit, vagy igénybe venni a tömegközlekedést. Esetleg megkérhetsz valakit, hogy dobjon el téged a saját kocsijával. Ezek a tanácsok akkor is érvényesek, ha ne, érzed elég jól magad a vezetéshez.
 
Ülj következetesen kocsiba!
 
Ez a folyamat már azelőtt elkezdődik, mielőtt beindítod a motort. A rutin nem változik: szépen beülsz a kocsiba, de ahelyett, hogy a kulcshoz nyúlsz, inkább állítsd be megfelelően az ülést, a visszapillantó tükröt és a fűtést vagy a klímát ha olyan az idő. Először azonban mindenképpen az ülést állítsd be, mivel ha előbb kerül sor a tükör beállítására, mint az ülés megigazítására, akkor végül más szemszögből fogod látni az előzőleg tökéletesre beállított visszapillantót.
 
 
Ha már az ülés igazításánál tartunk…
 
A megfelelő távolság az ülés és a kormány közt akkor ideális, ha a karod a kormányra helyezve enyhén meghajlik. A háttámlát úgy érdemes beállítani az ülésen, hogy a fejtámla és a fejünk közt maradjon egy ökölnyi távolság. 
 
Ez azért fontos, mert sokat fogod mozgatni a fejed vezetés közben, és ha a fejtámla nagyon közel van a fejhez, akkor hajlamos lehetsz önkéntelenül is pihentetni rajta a fejedet. Emiatt viszont későn kapcsolhatsz egy potenciális veszélyhelyzet esetén.
 
Kezdő vezetők esetén az is komoly probléma szokott lenni, hogy túl közel állítják az ülést a kormányhoz képest, majd egy piros lámpánál megkönnyebbülten csúsztatják hátra. Igen ám, de azt már nem ellenőrzik le, hogy a lábuk eléri-e a gázpedált, így a sárga lámpa környékén kezdik el keresni a lábukkal a pedált, amit persze nem érnek el., mivel túlságosan hátra csúsztatták az ülést.
 
Próbáld meg kerülni más járművek vak foltjait!
 
Fontos tudni azt is, hogy a tükrök önmagukban nem mutatják meg az autó közvetlen környezetének az egészét, így lesznek olyan pontok, amiket egy sima tükör csekkolással nem látsz be. Ezeket vak foltoknak nevezzük a közlekedésben. Úgy lehet rálátni ezekre a pontokra, ha a megfelelő óvatossággal az egész fejedet kifordítva elnézel azokra a területekre, amit a tükröd nem lát be.
 
A saját vakfoltjainkkal is érdemes tisztában lenni, de annál fontosabb másokéval. Kerüljük más autók vak foltjait, mivel itt nagyobb valószínűséggel érhetnek minket váratlan lépések a másik sofőr részéről. És ha valamiben, akkor a vezetésben pont nem célszerűek a váratlan lépések.
 

Szólj hozzá


Ez is témába vág

Casco

Miért érdemes casco biztosítást kötni?

2018. 01 15.

“Casco-t akarok kötni, casco-t akarok!” Bár a ‘80-as évek klasszikus reklámmondata talán csak a 30-on túliak számára ismerős, a casco-biztosítás azonban napjainkban is az egyik leggyakrabban megkötött gépjárműbiztosítási forma. Aktuális blogbejegyzésünkben arra keressük a választ, miért érdemes casco-t kötni. Napjainkban is rengeteg autót vásárolnak részletfizetésre. Függetlenül attól, hogy lízingszerződésről vagy bankihitel-szerződésről beszélünk, a feltételek között gyakran szerepel a casco megkötésének követelménye. És bár Magyarországon csak a KGFB (kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás) kötelező - e nélkül részt sem vehetünk a forgalomban -, a casco megkötése is erősen ajánlott, különösen az imént említett hitellel vagy lízingeléssel finanszírozott autók esetén.

Elolvasom  
Casco

Ezt mindenképpen tudnod kell az önvezető autókról

2018. 04 10.

Néhány évvel ezelőtt még álmunkban sem gondoltuk volna, hogy a Knight Rider valósággá válhat. Azóta az olyan technológiai innovátorok, mint például a Tesla, merőben megváltoztatták az erről alkotott véleményünket. De mit kell tudunk az önvezető autókról? Aktuális cikkünkből kiderül.

Elolvasom