Belépés

Regisztráció

Kérjük, adja meg szerződése megkötésekor rögzített email-címét. A regisztrációt csak az email-címhez tartozó, aktív szerződés esetén tudjuk engedélyezni.
Pannon Safe
Pannon Safe
Blog > KGFB > Nem tanul a magyar az autóbalesetekből, és ez sokba kerül nekünk

Nem tanul a magyar az autóbalesetekből, és ez sokba kerül nekünk

KGFB 2018. 01. 30.

Magyarországon évről évre nő az autóbalesetek száma, egy friss kutatásból azonban kiderül, hogy ezekből jó részt semmit sem tanulnak a károsultak. Pedig az autóbalesetek nem csak személyi károkat, hanem komoly gazdasági veszteségeket is okoznak.

A 2016-os évben Magyarországon összesen 16 627 közúti közlekedési baleset történ, ebből 4 910 súlyos balesetnek minősült, 565 pedig halálos kimenetellel zárult, derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

Ha ezekhez az adatokhoz hozzávesszük a Közlekedéstudományi Intézet (KTI) szakembereinek számításait, miszerint a közúti balesetek az európai tagállamok GDP-jének 1-2 százalékát viszik el évente, egyértelműen látszik, hogy az autóbalesetek nem kizárólag személyi és vagyoni károkat okoznak.

Ezekhez ráadásul még nincsenek hozzáadva a balesetek miatt létrejövő torlódások, melyek során rengeteg üzemanyagot égetnek a járművek, továbbá az így kiesett idő, melyet produktív munkával, vagy egyéb termelő tevékenységgel tölthetnének a dugóban várakozók.

Ezekből az esetekből ráadásul nem is tanulnak a sofőrök


A fenti adatok már önmagukban elkeserítőek, ha azonban a Generali legfrissebb felmérésének eredményeit is hozzávesszük, rájövünk, hogy a helyzet rosszabb, mint gondoltuk.

A  szóban forgó kutatásból kiderül ugyanis, hogy a magyar autóvezetők 45 százalékának volt már balesete (ez a szám a tavalyi évben 39 százalék volt). Ennek ellenére a megkérdezettek 55 százaléka vallotta, hogy olykor gyorshajtást vét, 54 százalékuk pedig bizonyos esetekben nem áll meg a STOP táblánál. A magyar utakon történő balesetek közel 29 százaléka gyorshajtás miatt történik.

Kijelenthető tehát, hogy a közúti balesetek nagy része elkerülhető volna, ha a gépjárművezetők nagyobb igyekezetet mutatnának saját hibáik kiküszöbölésére.

Mentsük, ami menthető!


A legoptimálisabb megoldás nyilvánvalóan az lenne, ha a járművezetők fokozott figyelemmel vennének részt a közlekedésben, és tanulnának esetleges hibáikból. Az egyre növekvő baleseti arányok, illetve a szabályok gyakori megszegése azonban nem arra enged következtetni, hogy ez a közeljövőben megtörténne.