BIZTOSÍTÁS TIPPEK

A SZAKÉRTŐTŐL

Így élheti túl a vállalkozásod a koronavírust

Vállalkozóknak 2020. 05 04.

Az elmúlt hetekben minden bizonnyal te is csak röhögtél az ismerőseiddel azon, ahogy az emberek kezdenek megőrülni és vécépapírral felhalmozni a fürdőszobáikat. De mint azt azóta tudjuk elmérgesedtek a dolgok és még most sincs vége. A héten a koronavírus-járvány elleni védekezés új szakasza megkezdődik.  A kormány még mindig tiltja a rendezvények megtartását, az oktatási intézményeket továbbra is zárva tartja, a kijárási és a nyitvatartási korlátozások Budapesten és Pest megyében maradnak, közben iparágak tűnnek el a süllyesztőben. Ha még nem tetted, érdemes elgondolkodni azon, hogy fogja a vállalkozásod átvészelni még az ezt követő időszakot. 


Elsősorban: ne pánikolj!

Próbáld megőrizni a nyugalmadat, mert a higgadtan átlátott problémákra sokkal nagyobb eséllyel tudsz megoldást találni. Emellett a beosztottjaid is sokkal hatékonyabban fognak tudni dolgozni, ha egy higgadt főnök veszi a kezébe az irányítást, aki tudja mit csinál.

Ha nem működik, engedd el… úgy értem, ahogy eddig gondoltál rá.

Előfordulhat, hogy a vállalkozásod azon szektorban van, aminek egyszerűen tényleg lehetetlen most a fenntartása, például rendezvényszervező cég vagytok, vagy turizmussal foglalkoztok. Akármilyen reménytelennek tűnhet a helyzet, ne add fel a vállalkozásod, mert ezzel feladod a saját munkád és az alkalmazottaid belefektetett energiáját egyaránt.

Ezt azoknak a vállalkozásoknak is tudjuk tanácsolni, akiknek nincsen teljesen ellehetetlenítve a tevékenysége. Érdemes lehet költséghatékonyabbá tenni a szervezetet és a folyamatokat, hiszen sok ismeretlenes az egyenlet: nem tudjuk meddig tart ez az időszak, vagy pontosan mi jön utána, így minden forint számít.

Továbbra sem riadjatok vissza teljesen átalakítani az egész struktúrát. Minden ötlet számít jelenleg, a legelrugaszkodottabb tippeket is érdemes most végiggondolni, ha átültethető a gyakorlatba. A lehető legtöbb dolgot, igaz már ti átraktátok online felületre?

A tartalom fontosabb, mint valaha

A kontent marketingesek egy ideje már harsogják, hogy a tartalommarketing a jövő és igenis, érdemes blogba fektetni. Ha hallgattál rájuk, akkor most mázlid van, mert ez a tökéletes időszak arra, hogy elérd a célközönségedet a tartalmaidon és a többi kommunikációs csatornán keresztül. Hirdesd a blogposztjaitokat, tevékenykedjetek releváns szakmai csoportokban, és posztoljatok annyit a közösségi platformokra, amennyit csak lehet.

Pénzügyi prioritás

Mint ahogy azt feljebb említettük, minden forint számít. Nézd át a költségeket, és azokat a dolgokat, amik nem szükségesek a gyártáshoz vagy az irodai működéshez, egyszerűen engedd el. Ha van olyan terméked, amire nincs akkora kereslet, szüneteltesd a gyártását.

Továbbra is próbáld meg a lehető legkevesebbszer behívni az alkalmazottaidat, és az ügyfelekkel való tárgyalást is lehetőség szerint tegyétek online, például emailen keresztül vagy akár videóhíváson. A beosztottaidnál redukálj minden szükségtelen kontaktust, próbáld meg fenntartani a home-office-t.

Ki menjen, és ki maradjon?

Jó esetben az összes munkatárs fontos egy vállalkozás életében, így nehezünkre eshet fizetés nélküli szabadságra küldenünk őket, vagy ténylegesen elbocsátani őket. Ha megtehetjük, inkább ne is tegyünk ilyet a kollegáinkkal, hiszen a káosz egyszer biztosan véget fog érni, viszont ha ínséges időkben kirúgod őket, biztos nem fognak visszamenni hozzád. Vagy teljesen megrendül a bizalmuk benned. Csak akkor rúgj ki valakit, ha tényleg nincs más választásod és maradj közben ember.

A megmaradt csapatod lesz a vállalkozásod legértékesebb tényezője. Légy türelmes velük ezentúl is, hisz nem mindenki ért ugyanannyira a digitális dolgokhoz vagy az ideje beosztásához. Ők is igyekeznek a legjobban teljesíteni, légy rájuk tekintettel. Tájékoztasd őket a cég jelenlegi helyzetéről, az aktuális nehézségekről, de ügyelj rá, hogy ne kelts pánikot.

 

Szólj hozzá


Ez is témába vág

Vállalkozóknak

A lyukasmarkúak biztosítása, avagy megéri mobiltelefonomra biztosítást kötnöm?

2017. 12 04.

A kilencvenes években a mobiltelefon státusszimbólumnak számított. Manapság egyre több embernek lapul a zsebében egy készülék, a fiatalok körében szinte elképzelhetetlen a nélkülözése a mindennapokban. Ugyan már relatíve olcsón hozzájuthatunk az alapkészülékekhez, de léteznek több milliós modellek is. Megérheti biztosítást kötni mobiltelefonunkra?

Elolvasom  
Vállalkozóknak

3 hiánypótló biztosítási tipp kezdő vállalkozások számára

2018. 02 12.

Az indulás egyetlen cég számára sem könnyű. Előrelátó és tudatos tervezéssel azonban számos kockázati tényezőt kizárhatsz a jövőre nézve. Aktuális cikkünkben három gyakorlati tanáccsal látjuk el azokat, akik vállalkozás alapítására adták a fejüket. Arról már volt szó egy korábbi cikkünkben, hogy a vállalkozók számára éppen annyira fontos a megfelelő biztosítás megkötése, mint a magánszemélyek esetében. Arról azonban nem beszéltünk, hogy egy induló vállalkozásnak konkrétan mire kell figyelnie, mielőtt belevágna az üzleti életbe.  

Elolvasom