BIZTOSÍTÁS TIPPEK

A SZAKÉRTŐTŐL

Lojális munkavállalók, avagy hogyan tartsd meg a legjobb munkatársaid dolgozói juttatások segítségével

Vállalkozóknak 2018. 07 30.

A munkaerőpiac egyik legnagyobb kihívása a munkahelyi lojalitás bizonyos szint felett tartása, illetve a dolgozói motiváció növelése. Számtalan módszer létezik arra vonatkozóan, hogy hogyan érhetsz el eredményeket ezeken a területeken. Ebben a cikkben azt szeretnénk megmutatni neked, hogy a különféle dolgozói juttatások hogyan segítik az ezzel kapcsolatos célkitűzéseid.


Megtartani nehezebb, mint megszerezni

Ezt a mondatot valószínűleg már számtalanszor hallottad. Előszeretettel használják ugyanis párkapcsolati tanácsadók, sikerorientált vállalati vezetők, de még tanárok és orvosok is. Gyakorlatilag ugyanis ez az egyébként kissé elcsépelt mondat az élet valamennyi területén megállja a helyét.

Vállalkozóként valószínűleg te is átérzed ennek a mondatnak a súlyát. A legtöbbünk cégétől ugyanis már távoztak komoly szaktekintélyek, ígéretes fiatalok, illetve kitartó húzóerők, pusztán azért, mert úgy vélték, másutt számukra jobb a munkakörnyezet vagy nagyobb elismerést kapnak. A munkahelyi lojalitás növelésében tehát az elismerés fordulópontot jelenthet.

A munkavállalói elköteleződés gyakorlatilag minden teljesítménymutatóra komoly hatást fejt ki. Számtalan cégvezető és HR-szakember együttes véleménye, hogy a munkavállalói lojalitás növeli a cég gazdasági hatékonyságát, és csökkenti a fluktuációt.

Egyes vezetők azonban még ma is egyetlen legyintéssel elintézik a problémát, mondván, nagyapámék idejében sem számított, hogy érzi magát a munkavállaló. Igen ám, csakhogy a nagyszüleink idejében még nem volt ekkora hiány megfelelő szakemberekből, ahogyan a dolgozói énmárka sem volt ennyire hangsúlyos.

A Piac&Profit egy részletes cikkben foglalkozik a problémával, amelyben szerepel többek között a Towers Watson kutatói által megállapított négy dolgozói kategória - már ami a motiváltságot illeti. A rangsor alapját az képezi, hogy az extra erőfeszítés, a támogatottság érzése, valamint az energizáltság érzése közül melyek jellemzők az adott munkavállalóra.

A 4 kategória a következő:

  1. Teljes mértékben elkötelezett (Highly engaged) – mindhárom érték magas
  2. Nem támogatott (Unsupported) – támogatottság és energizáltság alacsony,
  3. Motiválatlan (Detached) – extra erőfeszítés alacsony,
  4. Kiábrándult (Disengaged) – mindhárom alacsony.

 

Pénzt bárki tud adni, ennél már több kell

Sokakban még ma is él az a tévhit, hogy az emberek kizárólag pénzért dolgoznak. Nyilvánvalóan mindannyiunknak szüksége van pénzre, hiszen ebből fedezzük a lakhatásunkat, ebből biztosítjuk magunk és családunk számára a mindennapi betevőt, és a különféle élvezeti cikkeket, valamint az éves nyaralásokat is ebből finanszírozzuk.

Pénzt azonban szinte tényleg bárki tud adni a munkavállalóinak. A dolgozók céghez csábítására megfelelő egy szimpatikus összeg, a megtartásához azonban kevés. A mai életpályamodellek már nem a 20-30-40 éves lojalitásról szólnak. Ha jobb lehetőség adódik, váltunk. Ez ellen vállalkozóként úgy tehetsz, hogy te biztosítod a munkavállalóid számára legjobb, legszimpatikusabb munkahelyet.

A korábban említett Piac&Profit cikk továbbá azt is megfogalmazza, melyik az az öt ösztönző elem, amely a fenntartható dolgozói elkötelezettséget növeli:

  1. Vezetés minősége
  2. Célkitűzések
  3. Munkaterhelés és munka-magánélet egyensúly
  4. Vállalati image
  5. Felhatalmazás

Ezen tényezők közül pedig akár egyszerre többet is kipipálhatsz, ha a rendkívül sokrétű dolgozói juttatások beiktatásával.


Hogyan lehet a te céged a legszimpatikusabb munkahely?

Egy időre most tegyük félre a különféle vállalkozói tanácsokat. Nem azért, mert haszontalanok lennének, hanem azért, mert ezer helyen olvastad és hallottad már őket. Evezzünk egy kicsit témaspecifikusabb, konkrétabb vizekre: a dolgozói juttatások hullámaira.

Munkáltatóként számtalan módon lehetőségedben áll elismerni a dolgozóid teljesítményét és céghez való lojalitását - és nem, ezek közül egyik sem a fizetésemelés. Az egyik leghatékonyabb módja a dolgozói lojalitás és motiváció növelésének, ha alkalmazottaid számára nyugdíj-, önsegélyező és egészségpénztári hozzájárulást fizetsz. Ezek alacsony költségei miatt ráadásul te sem vállalsz anyagi kockázatot.


Milyen biztosításokkal kedvezhetsz az alkalmazottaidnak?

Csoportos élet-, baleset- és egészségbiztosítás

Az élet-, baleset- és betegség biztosítás egy olyan biztosítói szolgáltatás, amely a nap 24 órájában fedezetet nyújt a biztosított számára. Balesetbiztosítás tekintetében persze lehetőségedben áll szűkíteni a fedezetet, ebben az esetben a biztosítási fedezet kizárólag a munkavállalót a munkahelyen, illetve a munkahelyre és munkahelyről való utazás során ért balesetek esetén érvényes.

Ez a biztosítási forma olyan káresemények esetén nyújt anyagi segítséget a biztosított számára, amely során ő a bekövetkező balesetből vagy betegségből fakadó egészségkárosodást szenved.


Egészségbiztosítás

Meglehet, hogy ma még mindig munkavállalód teljes mértékben egészséges, nincsenek panaszai, és eszébe sem jut, hogy a közeljövőben esetleg bármilyen orvosi szolgáltatás igénybevételére szüksége lehet. Ez azonban nem lesz mindig így.

Az egészségbiztosítás egy a TB-n felüli szolgáltatás, amely létjogosultságát az olyan extra szolgáltatások nyújtják, mint a szükség esetén várólisták és sorban állás nélküli ellátás - az emberközpontú ellátásról már nem is beszélve.

Ha tehát cégvezetőként kommunikálni szeretnéd a dolgozóiddal, hogy mennyire fontosak számodra, az egészsébiztosítás remek lehetőség. Különösen azért, mert ahogyan arról már egy korábbi cikkünkben is beszámoltunk, Magyarországon többen igényelnének egészségbiztosítást, mint amennyien részesülnek benne.


Nyugdíjbiztosítás

Magyarországon általános vélekedéssé kezd válni, hogy a most aktív dolgozói generáció számára nem lesz biztosítva olyan mértékű nyugdíjalap, amelyből mindenki számára juthat egy olyan összeg, amelyből megélhetne. Erről a jelenségről, illetve a lehetséges megoldásról is írtunk egy cikket, érdemes ezt is elolvasnod.

Mivel ez a probléma valóban egy teljes generációt érint, kétség sem fér hozzá, hogy az egyik legjobb motivációs és lojalitásnövelő eszköz, amellyel cégvezetőként élhetsz. Mindezek mellett a nyugdíjbiztosítások a munkáltatók számára kedvezményesen adózhatók (az alacsonyabb adófizetési és EHO fizetési kötelezettség miatt), eseti adományként is használható, tehát akár teljesítményelismerő célzattal is adható.

Gondoljon bele, egy jól strukturált, alaposan kigondolt, valamint a munkavállalók és a cégvezetés közös igényei szerint kialakított vállalati nyugdíjkonstrukciók és nyugdíjprogramok olyan elképesztő presztízst biztosítanak a cég számára, amilyenről a legtöbb versenytárs csak álmodni mer.


Így segítheted a keresőképtelen munkatársakat

A jelenlegi hatályos jogszabályok miatt a legtöbb munkavállaló még betegség esetén sem megy táppénzre, mert ez olyan mértékű bevételkiesést jelent, amely konkrétan hatással lehet az ő és családja mindennapjaira is.

Jelenleg a munkáltató által fizethető táppénz mértéke a napi átlagkereset 60 százaléka, de legfeljebb az aktuális minimálbér kétszeresének a harmincad része. Kiszámolhatjuk, hogy ez valóban komoly bevételkiesés. Pláne akkor, ha nem egy megfázásról, hanem mondjuk egy komolyabb betegségről beszélünk. (A kiesés mértéke pedig értelemszerűen annál nagyobb, minél magasabb a fizetés összege, amelyből levonódnak.)

Azonban ezzel kapcsolatban is köthetsz biztosítást, amely egyaránt fedezetet biztosít a balesetből, illetve a betegségből adódó keresőképtelenség esetében is.

Cégvezetőként ez azért is lehet fontos számodra, mert így az alkalmazottak nem járnak be betegen dolgozni, tehát nem fertőzik meg a többi kollégát. Arról már nem is beszélve, hogy egy beteg munkavállaló képtelen a tudása maximumán teljesíteni, így nemcsak ő, de a céged is nagyobb kárát láthatja annak, ha a beteg vagy sérült dolgozók nem maradnak otthon a rehabilitációs időszakban. És ha ez még önmagában nem is lenne elég, a gyógyulási folyamatokat is hátráltatja a munkahelyi tevékenység.
 

Szólj hozzá


Ez is témába vág

Vállalkozóknak

A 3 legjobb biztosítási forma vállalkozások számára

2018. 02 08.

A különféle biztosítási csomagok nem csupán magánszemélyek számára garantálnak védőhálót a váratlan helyzetek esetén. Vállalkozóként és cégtulajdonosként is számtalan lehetőség közül választhatunk, melyek a későbbiekben akár meg is menthetik cégünket. Eláruljuk, melyek a legnélkülözhetetlenebb biztosítási formák egy vállalkozás életében.

Elolvasom  
Vállalkozóknak

3 hiánypótló biztosítási tipp kezdő vállalkozások számára

2018. 02 12.

Az indulás egyetlen cég számára sem könnyű. Előrelátó és tudatos tervezéssel azonban számos kockázati tényezőt kizárhatsz a jövőre nézve. Aktuális cikkünkben három gyakorlati tanáccsal látjuk el azokat, akik vállalkozás alapítására adták a fejüket. Arról már volt szó egy korábbi cikkünkben, hogy a vállalkozók számára éppen annyira fontos a megfelelő biztosítás megkötése, mint a magánszemélyek esetében. Arról azonban nem beszéltünk, hogy egy induló vállalkozásnak konkrétan mire kell figyelnie, mielőtt belevágna az üzleti életbe.  

Elolvasom